Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Lena Kyhle - 10 februari 2012 22:48

Idag gick vi till fälten nedanför hagen för att tömköra lite men redan innan blev det action. När jag skulle hämta Campari i hagen stod han vid grinden och väntade, jag gick in, gav honom lite godis...och vips travade han iväg, fick med sig tjejerna och sedan såg man bara tre rumpor...Inte alls irriterande utan bara roligt att se honom busig och glad, jag gick in och mockade för att sedan hämta min häst med hjälp av en hink mat. I alla fall så gick vi ned till fältet sedan, alla märrarna följde efter för att kolla vad vi skulle hitta på. Underlaget var lite knöligt men gräset och snön dämpade en aning, jag fattar inte att det bara snöar tio flingor åt gången här. Campari fick genast publik och när jag bad honom gå ut på volten så fick han små ryck, skulle ställa sig och dra iväg...kul att ha honom lös, flaxande runt hagarna...Efter några åthutningar jobbade han på fint och försökte faktiskt koncentrera sig trots att "systrarna" quarter omväxlande glodde och brallade runt. I vänster varv är han stramare men håller takt och tempo fint, ingen galopp tog vi eftersom han var lite laddad. I höger varv söker han sig nedåt men rinner ivägoch har inte samma takt, dessutom lägger han sig väl mycket i tömmen. Döremot bjöd han fram i en ljuvlig galopp som gick som en klocka så jag lät honom jobba lite. Jag kände mig hyggligt nöjd med det jag såg även om Campari såg lite grinig ut...särskilt när han blev sugen på att dra iväg på den öppna delen av volten...Lite attityd...Verkade nöjd efter passet och alla tjejerna följde längs staketet när vi gick in, bästa belöningen för Campari. Tycker att han var lite mer sig själv idag även om vi inte är där än...


Några tömkörningsbilder från juli 2011:

     


Ovido - Quiz & Flashcards