Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Lena Kyhle - 23 februari 2012 20:12

I natt ösregnade det från att jag slöt mina blå tills jag öppnade dem igen...all snön var som bortblåst och små sjöar överallt...Tjälen har inte gått än så inget vatten försvinner ned i marken, ganska irriterande.

Igår var jag hästfri men idag åkte jag ut för att rida en sväng. Jag ångrade mig av lite olika anledningar och det var nog lika bra det. Jag tog en promenad över fälten i stället och Campari höll först på att få slag vid en presenning som slog. Sedan blev det ett rejält luftsprång när han passerade en trumma där det rann vatten, den stora vattenmängden skapade nämligen ett slurpande ljud då och då vilket tydligen var LIVSFARLIGT. Hade jag suttit på tror jag nästan att jag fått mig ett dopp...

Marken är väldigt vattensjuk nu men vissa partier är ridbara och på tillbakavägen såg jag att paddocken var OK så dit går vi imorgon. I övrigt så tycker jag att Campari är någorlunda tillbaka frånsin svacka, lite piggare uttryck och bättre päls. Vi får se vad de säger på tisdag...

Ovido - Quiz & Flashcards