Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Lena Kyhle - 19 februari 2012 21:53

Jahapp, då hade all snön slaskat bort och nu blev det minusgrader = isgata... Jag vill ha tillbaka min snö!

Två extremt icke träningssugna hästägare led i tystnad och skrittade iväg till ridhuset. Jag hade väl inga superplaner mer än att Campari skulle få röra sig...Väl där så uppförde han sig som en larvpelle, skyggade och stod i. Jag tappade sitsen - som knappt fanns där från början - och Campari blev mest bara kort i nacken. Malou informerade mig om vad hon tyckte att jag skulle göra, jag var inte värst tjänstvillig men skärpte mig och red.

Problemet är väl mycket att han inte använder sin kropp som han skall, han släpper ryggen, släpar bakbenen, kortar nacken och tappar bogarna. Själv sitter jag mest bara och åker...Red honom till slut på lång tygel för att få honom att höja ryggen och söka stöd, helt OK i höger varv men i vänster ryker ytterbogen och han söker inte innerhanden. Egentligen borde jag jobba honom på detta sättet för att hitta en grund men jag vet inte om jag orkar...han är ju ändå 18 år...Galoppen var i alla fall OK, stor och lite svårpåverkbar men jag red mest bara framåt, genom rörelsen.

Efter att ha åstadkommit småsmulor packade vi ihop och promenerade hem, Campari hade nog fått sitt trots att det inte var något hårt pass. Nu tar vi nya tag!

Ovido - Quiz & Flashcards