Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Lena Kyhle - 13 februari 2012 23:05

Allt detta har vi gjort idag...fast inte så länge.

Hämtade snäll och nöjd häst i hagen, sadel, träns osv på, ut mot hatgården i trav på lång tygel och med spöet vilandes på baken. Inte ett tjuvstopp blev det och inte användning av spö eller röst...måste vara någon form av rekord. Vände innan det blev tvärnit och galopperade tillbaka, lekte lite med byten vilket resulterade i ett litet sprattel och kom sedan på att jag kanske inte borde hålla på så mycket utan låta honom bjuda framåt. Dessutom byter han själv i alla kurvor eller när han tittar till på något, jag borde nog träna på att hålla galoppen istället..Han kändes ganska pigg men lite framtung, kan bero på att jag rider på stångbett med två tyglar..tyvärr av ren lathet då jag inte ids byta bett. Vi gick över skogen hem och klättrade lite i den enda backe som finns, han kändes väl OK men inte mer. Väl hemma upplevde jag honom som trött igen utan att för den skull vara svettig eller anfådd, bara lite off. Pysslade om och matade hungrig häst som nu får ännu mindre mat...Den största jag haft får mindre än någon annan...

Ovido - Quiz & Flashcards