Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Lena Kyhle - 10 juni 2011 18:26

Tömkörde i dag eftersom jag ville se hur Campari egentligen såg ut. Inte vet jag, han var lite knepig fram och jag orkar inte utveckla det eftersom jag knappt kan förklara det själv. I alla fall så såg jag en orenhet när jag bad honom länga traven men jag kan inte riktigt klura ut vad jag såg, jag vet att det låter hjärndött...Tog av honom gjorden och longerade honom naken - bättre, jämnare och gladare häst...(?) Jag fattar inte riktigt men kan konstatera att det inte är några stora prylar jag kan se.

Bestämde mig för att skrittmotionera honom ett tag men blandat jobb, masserar och kollar av då och då, jag får utvärdera efter ett par veckor och besluta vad som skall göras. Det som bekymrar mig lite dock är hans sträcksena på vänster fram, den är inte vidare vacker och jag fattar inget där heller. Den borde också reagera positivt på skritten om den är något problem med den men visst vore det skönt att lysa den....bara så att jag vet..

Ändå en härlig dag, oerhört varmt, en underbar häst som förhoppningsvis kommer att komma igång igen plus att jag tillsammans med familjen hälsade på en jättehärlig whippetgrabb som skall få flytta till mamma och pappa. Tudor kallas han och verkar vara en toppenkille!

Nu skall jag investera lite tid och kraft i Campari och inte bara grubbla. Massage, frisering, bad, skrittisar, lång och låg osv.

Han är en jättebra kompis och jag tänker inte förlora mig i det här, han är den jag har och utan honom så har jag ingen häst alls.

Så är det bara!

Ovido - Quiz & Flashcards