Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Lena Kyhle - 18 juni 2011 21:13

Jag fick veta av Camparis tidigare ägare att han kunde bli lite stojig i hagen när de hade tävlngar på anläggningen där han stod.

Dumt att jag inte tänkte på det idag...När jag kom ut till stallet var Cobra ute och Campari inne, jag misstänkte starkt vad som hänt...Mycket riktigt, han hade spelat allan och sprungit runt som en knasboll, inte stressat alls utan bara uppspelt. På bakbenen hade han också hunnit valsa omkring innan tävlingsledarna fick nog och beordrade ingång. Vi får se hur det blir i morgon...

Själv tog jag ett ganska aktivt skrittpass i tältet, jag skulle kunna beskriva mycket omkring det men det blir nog lite tråkigt. Jag var ändå ganska nöjd med min ridning, vi jobbade form, lite skolor och skrittpiruetter men det är svårt med knapparna även om det kommer mer och mer.

Något jag är mindre nöjd med är Camparis ben, idag var det jättefult efter att han stått inne hela, halva dagen. Benen är för övrigt kanonfina men just över skenans framsida är han alldeles knagglig. Jag knådar och känner men kan inte hitta ömhet eller degig sena, snart blir han väl halt av att jag nyper för hårt...Jag får nog sluta älta nu alternativt åka och lysa den...det är bara det att jag skulle må så dåligt om jag ignorerar något allvarligt. Jag kanske ältar lite till ändå...

Ovido - Quiz & Flashcards