Alla inlägg den 26 juni 2011

Av Lena Kyhle - 26 juni 2011 20:54

Idag blev det en prommis upp till grustaget, asfaltsvägen alltså inte genom skogen. Campari var precis som vanligt snäll, go, hungrig och trafiksäker inget att klaga på alls.

Eftersom han bara skrittat några dagar nu så tänkte jag ta honom på lina en sväng innan vi gick in. Under promenaden hade jag inget att invända på hur han rörde sig, han såg ganska som vanligt ut.

På med longerlinan, tre travsteg och sedan bar det iväg...han brallar gärna med fyra raka ben och skallen i vädret, det ser ganska kul ut även om jag inte vill sitta ovanpå. Sedan galopperade han runt, runt, bjöd på ett kryss som stod i närheten och ville inte alls stanna. Till slut fick jag lite kontakt och han saktade av till balanstrav med kvasten i vädret, sedan stanade han och jag tog det säkra före det osäkra och gick in.

Det jag kan konstatera är att han inte är jättehalt, i övrigt var det svårt att se något...Rörelseglädjen var det inget fel på i alla fall...

Ganska fascinerande hur snäll han kan vara trots att han har massor av överskottsenergi innanför skinnet, han är allt bra väluppfostrad! Nu blir det lite skritt några dagar innan vi åker till PH-vet på torsdag.

Ovido - Quiz & Flashcards