Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Lena Kyhle - 15 juni 2011 21:13

Campari skall ju ha gjort lite av varje i sitt liv men ibland märks inte det. Idag upprepade vi gårdagens jobb uppe på ridbanan med den skillnaden att man höll på att bygga dressyrbana där idag. Campari fick väldigt stoooora ögon och uppmärksamma öron, han var inte så intresserad av att koncentrera sig på mig alls...Ändå upplevde jag att vi kommunicerade bättre idag, verkade som att han hade lite bättre koll på vad jag egentligen ville nu. Sänkte nacken bättre och kunde variera formen som jag ville.

Jag tycker att han verkar må ganska bra i sina fötter nu, rena och fina ben sånär som på sträcksenan som ändå var hyfsad idag. Jag provar nu att ha honom lindad i hagen och ser om det ger någon förbättring, annars får det vara. Förhoppningsvis får han byta upp sig lite i hagväg snart så att han slipper stå på knä hela dagarna...varför kan inte hästar förstå vad som är bäst för dem???

Ovido - Quiz & Flashcards