Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Stum paddock

Av Lena Kyhle - 1 februari 2012 23:06

Efter att jag cirkeltränat kändes det ganska skönt att slippa skumpa runt på en häst så jag tog tillfället i akt och longerade igen. Det var inte vidare roligt så jag tror inte att vi gör det igen trots att han spelade allan och hade kul. Underlaget var långt ifrån optimalt och det syntes att han blev ganska stum i steget men det hindrade honom som sagt inte. Om han skall gå på lina skall han nog vara utan inspänning alternativt med chambong för annars blir han bara kort i nacken och hackig i stödet. Att tömköra är nog ändå att föredra och då kan jag ju även få stopp på honom...

Avslutade fritt och där kunde jag påverka lite mer och hans hals längde ut. Trots allt fyllde det väl sin funktion då han fick röra på kroppen ordentligt med mig hängandes längst ut i snöret, han var förnöjsam efteråt och åt sin avrunna betfor med bra aptit. Fortfarande lite risig i magen men jag kör på med samma foderstat ett tag nu, i övrigt är han både fin i pälsen och pigg i sinnet.

 
 
Mia

Mia

2 februari 2012 14:27

Här biter kylan i ordentligt idag. Pållen får vila och jag lägger ner energi på att få ihop bra CV och ansökningsbrev så jag kan ge mig ut och börja göra reklam för mig själv.

Blir lite sugen jag med på att ta fram tömkörningsgjorden och prova på. Tror det är en tömkörningsclinic snart på Färsta för Bo Jenå. Kanske värt ett besök.
Nu går det mot ljusare tider och om inte annat så ska vi väl lyckas få sommarjobb någonstans.
Kram!

http://mia-rossi.blogspot.com

Lena Kyhle

2 februari 2012 20:44

Hej!!
Nu har jag hittat dig på nätet men jag kan tyvärr inte kommentera av någon anledning...men det går ju bra att hälsa så här också! Ni är så fina ihop!
Jag söker sommarjobb för fulla muggar, by the way..40-åringar med sommarjobb...hehe.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards