Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Ut i solen

Av Lena Kyhle - 9 februari 2012 18:25

Slutade lite tidigare idag så jag och Malou stack ut en sväng i eftermiddagssolen, runt byn blev det.Vi var nog ute i närmare en timme men kroppen höll sig varm trots -10. Mest skritt, lite trav och en bit galopp på ganska knarriga vägar, som sagt liiiite mer snö skulle inte göra ett dugg. Campari fortsätter att vara lite dämpad, jag vet inte vad det beror på och nu är det dags att sluta grubbla över det (och omnämna det här...) Ridmässigt var han precis som vanligt även om jag min vana trogen oroar mig för hans fräschör, han travade på fint och njöt av galoppen. Jag prövade lite byten och han gjorde en rad rena byten på raksträckan...jättemysig kommunikation. Överhuvudtaget var det en mysig tur med hästar som verkade uppskatta det.

 

 
 
Ingen bild

Mia

9 februari 2012 20:15

Men vad härligt!! Hoppas vi kan rada upp några byten vi också i framtiden =) Att han är dämpad kanske beror på att han valt att bli pensionär ;)

Lena Kyhle

9 februari 2012 22:12

Ja, jag hoppas att han bara bestämt sig för att bli lugnare men det skall ändå bli skönt att kolla upp honom lite...man vill ju att de skall må bra:)
Vad gäller bytena så kan jag ju tillägga att det blev lite varierande stegantal emellan dem men de kom på hjälpen i alla fall...som ett högst ojämnt seriebyte..alla är vi barn i början så med lite tur hinner han inte dö innan vi kan göra några på rad...Som vanligt är allt lite enklare utomhus där det är lite "roligare", särskilt på hemvägen...
Ni kommer nog att fixa era byten galant i framtiden tror jag!

 
Märit

Märit

13 februari 2012 10:45

Vilken härlig bild =)

http://www.sunnanhof.se

Lena Kyhle

13 februari 2012 19:10

Campari tackar så mycket!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards