Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Fredag, lördag...

Av Lena Kyhle - 25 februari 2012 19:58

Igår blev det ett pass i en överraskande fin paddock, mjukt men lite sladdrigt. Det är ju bra i och för sig för då hör jag när hans bakben släpar...Jag koncentrerade mig på att få honom lång och låg, lite tjafs men i höger varv funkade det bättre. Jobbade honom på volt med övergångar skritt-trav, stort fokus på att hålla bogen på plats. I vänster varv måste han än så länge hållas rak på volten för att han inte skall falla inåt och glida utåt. Vi börjar så här nu så spinner vi vidare efter hand...Pigg och glad i övrigt vilket känns skönt.

Idag började dagen med att jag och Malou åkte för att köpa foder i Skottsund för att sedan åka direkt tillbaka till Västerås för att gå på vernissage. Unna Katz som vi rider med ibland ställde ut sina alster och det var en trevlig tillställning med konst som jag inte var helt överens med.

Efter kulturchocken åkte vi ut till stallet, gjorde i ordning de leriga springarna för att klättra lite i den enda klätterbacken som finns...själsdödande att gå upp och ned för en lerig stig tycker bård Campari och jag så vi tittade mest på, jag är dessutom rädd om Camparis skor som inte bör slitas loss. Efter det gick vi till paddocken där både Apan och Escada från stallet trimmade, vips blev vi fyra och Campari kunde inte koncentrera sig ett dugg. I övrigt jobbade vi på som igår med ett stort undantag...jag satt ned i traven en hel del. Jag har ju inte velat göra det för att jag är för tung men nu känner jag att jag måste. Jag behöver hitta min balans och komma till ridning något som jag inte gör när jag fäller mig framåt i lättridningen. Jag hittade form och bogar snabbare idag men i gengäld brast framåtbjudningen lite, särskilt när jag satt ned. Trimmade ändå på med övergångar, det blev en del galopp också men även den var lite tung. Han var lite tröttare idag men vi kör på.

På måndag händer något väldigt läskigt och spännande, vi får se hur det går...

 
 
Ingen bild

Cia

27 februari 2012 16:40

Det låter spännande...nu blev jag nyfiken. Här har det varit ganska trist på hästfronten ett tag. Calle blev helt plötsligt halt och jag har inte riktigt hittat orsaken till detta. Han var dock inte så halt att jag kände att jag måste boka en vet. tid på en gång men i alla fall ojämn och ofräsch i traven :( Gud vad det sätter igång huvudbry...jag har funderat och analyserat och tänkt hit och dit vad jag ska göra. Efter en veckas vila är han i alla fall mycket, mycket bättre och nu sätter jag försiktigt igång honom igen. Kanske var det bara överansträngning?? Får se hur det går annars får jag boka en tid...

Lena Kyhle

28 februari 2012 20:33

Ja, man blir ju nojjig men alla hästar blir ju halta någon gång, vänta inte för länge med att åka till veterinären bara du har ju sommarsäsongen framför dig!
Det ordnar sig säkert med lite vila och omvårdnad.

Kram!

 
Ingen bild

Mia

28 februari 2012 12:39

Men nyfiken på hur det läskiga gick!!!

Lena Kyhle

28 februari 2012 20:30

Ja, här har det varit läskigt så det räcker...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards