Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Lena Kyhle - 7 mars 2012 19:28

Tre veckor sedan skoning och nu ryker sömmen...jag blir så himla trött! Campari har ju minst sagt levt rövare de senaste dagarna och nu har det bjudit rutten frukt...Även idag kom han i full fart mot grinden med tillhörande tvärnit, inte konstigt att hans kassa fötter faller sönder och samman. Jag gjorde någon slags habrovink med sömmen så att den höll fast några millimeter horn i alla fall, den kommer dock garanterat att ryka snart. Hans innerväggar blir bara trasigare och tillväxten är noll, vad gör man? Dessutom skulle jag knappast tro att Stax kommer ut och slår på tappsko...och att ta ut en annan hovis kommer att kosta skjortan. Antingen avvakta och invänta katastrofen eller lägga ut en halv förmögenhet...Fy fan.

Jag och Malou kom i alla fall ut på en tur tillsammans med hyggligt laddade hästar, det var iskallt och blåste rejält vilket ökade på spänningen. För att toppa ännu mer så tvärnitade Campari mitt på vägen och se där kom två älgar och korsade densamma ungefär 20 meter från oss. Campari blev så till sig att han nästan hängde med dem in i skogen på andra sidan. Vi överlevde turen i alla fall och sedan blev det de vanliga göromålen, Camparis sår hade knappt vätskat något alls inatt...hoppas, hoppas.

Nu hoppas jag att skon sitter i allafall ett par veckor till, som det är nu så glappar den inte men det är bara en tidsfråga antar jag.

Ovido - Quiz & Flashcards