Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Lena Kyhle - 13 mars 2012 21:29

Tack och lov satt fyra skor kvar på Campari idag när jag kom ut, dessutom börjar hagen torka upp. Klädde på honom efter att ha piggborstat mig vansinnig, skönt för Campari att vara naken men inte så himla kul för mig...Red upp till paddocken efter att ha skrittat fram en sväng. Jobbade främst med skänkelvikningar och öppnor i skritt, försöker få stöd på högertygeln och en ärlig ställning/böjning. Tyvärr har ridningen blivit så upphackad sista halvåret så det känns nästan som att börja om på nytt efter varje ofrivillig vila. Han blir sned, stel och kantig vilket inte alls känns bra men jag vet samtidigt att det bara är att jobba på, att ha en plan.

Han fick jogga på lång tygel för att hitta sina nya fötter och hosta ur sig lite, även luftrören mår kasst av att vila. Galopperade kravlöst en sväng och avslutade med att fatta trav ur öppna vilket hjälper mig att hitta yttersidan. Ganska nöjd även om han var väldigt ogymnastiserad och kändes lite tassig, fötterna var dock inte varma.

Ovido - Quiz & Flashcards