Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Lena Kyhle - 5 mars 2012 21:03

Alla hästarna på Stall Humblegården går i hagar jäms med varandra så på det viset påverkas de mycket av vad grannen pysslar med. Idag var det High Chaparall redan när jag kikade ut under mockningen, det var helt klart något som speedade upp stämningen i hagen. När jag kom ut och ropade på Campari så kom alla fem hästarna rusande med svansarna i vädret, full fart med tvärnit vid grinden. Jag gick in i hagen och då drog de igen...stannade en bit in i hagen...glodde upp mot skogen och snorkade...kom tillbaka i halvt sken...tvärnit...snorkade...sedan drog Campari två repor till själv...tvärnitade och snorkade. Själv stod jag mest och glodde medan de rusade över allt fryst knaggel som det blivit i hagen. Jag fick slutligen tag på Campari som högst motvilligt följde med in, fick på sig boots och träns för att ta en promenad. Det blev en rask tur på 40 minuter med en häst som bara ville hem och försvara sina tjejer mot monstren i skogen, det steppades och skreks medan matte blev less. På hemvägen gick han så fort att jag gick bakom med grimskaftet över hans rygg, själv fick jag slita med mina två ben mot hans fyra.

Väl hemma var han liiite lugnare, benen såg OK ut och han verkade inte ha tagit skada av skenturerna. Egentligen är det bra att han rör på sig men idag var det lite väl okontrollerat, jag vill gärna att skorna skall sitta på ett tag till också.

Såret är mot förmodan lite bättre, det vätskar mindre men jag fortsätter spola hela veckan till Camparis förtret...

Ovido - Quiz & Flashcards