Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Lena Kyhle - 20 mars 2012 22:20

Det har varit lite sådär här i några dagar, jag har varit oerhört ofokuserad och har haft svårt att samla ihop mig. Campari har fått stå undan och igår fick jag ringa in Malou halvt om halvt akut för att jag var tvungen att sitta ned och prata med en vän, ibland svämmar det väl bara över helt enkelt. Nu tycker jag ändå att jag börjar få lite kontroll på saker och ting igen, några lugnande besked och samtal med mig själv. Ibland behövs inte så mycket bara man får tid att stanna upp en aning.

Campari har som sagt blivit lite bortglömd men idag skrittade vi ut och jobbade sedan lite i paddocken. Han gjorde sitt bästa och det dög för mig idag, var mest bara mysigt att vara med honom. Han fick sällskap av två gamla hästkompisar på banan vilket gjorde att han "glömde" bort alla monster i skogen, vips kunde han trava på som bara den utan att få spunk. Han kändes OK och jag tycker att jag fick igenom lite kantighet, på slutet hade jag ovanligt jämnt sug i båda tyglarna. Mycket ligger nog också i att han skall få galoppera på lite innan jobbet börjar, så att hans kropp mjukar upp lite.

I morgon är det skola igen...skall väl inte skriva så mycket om det men...tja... Jag skall försöka motivera mig till att "uppföra" mig de sista veckorna...Det kommer nog att gå bra...

Ovido - Quiz & Flashcards