Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Lena Kyhle - 11 mars 2012 22:52

Vårväder så det stod härliga till. Ut med Emma och Boris på långpromenad för att visa alla omkringliggande ghettoområden, hem och äta lunch till skidskytte, Emma och Boris förberedde hemfärd till Gävle, jag vinkade av dem och åkte ut till barfotabarnet. Han stod i hagen och var så lortig att jag snabbt fick besluta att jag INTE orkade rengöra honom PLUS pyssla med foten och såret. Jag valde det senare så just nu nannar det en jäkligt lortig grabb i Dingtuna. Foten var OK, jag bytte silvertejp och rengjorde allt, han var inte speciellt ömfotad vilket känns bra. Imorgon får jag ringa hovslagarna på Strömsholm och försöka locka ut någon till världens snällaste häst med världens kexigaste hovar...hur blev det egentligen såhär? Ingen idé att grubbla, lös problemet istället!

Av Lena Kyhle - 11 mars 2012 22:49

Spenderade dagen tillsammans med Emma och sedan åkte jag ut till stallet. Kollade foten men lät silvertejpen sitta kvar då den inte var utnött är, kanske min valhänta raspning igår gjorde lite resultat. Campari var väldigt obekymrad av att vara utan sko men så har han en fullständigt ljuvlig hage som inte har en sten i sikte, kanonskönt. Spolade av resten av benen och nattade honom. Hem och äta fajitas och rödvinsspritzers, gott!

Av Lena Kyhle - 11 mars 2012 22:36

Dagens glädjeämne var att jag idag blev erbjuden jobb på Strömsholm. Jag kommer att jobba i receptionen på smådjursdelen över sommaren, förhoppningsvis kan jag övertyga dem om att jag är oumbärlig även i framtiden...Jag kommer att börja en bit in i april och tills dess måste jag gå kvar på...Lernia.

Väl ute på stallet slutade liksom min tur. Jag gjorde iording Campari för tömkörning i paddocken som blivit underbart mjuk, på väg ut säger Malou "har han inte tappat en baksko?" Och det hade han såklart, jag hade bara inte sett det eftersom han var så lerig och jag aldrig spolar av honom innan aktiviteten utan efter. Ja, ja tänkte jag, det är ingen katastrof eftersom han inte har så dåliga och ömma bakfötter som framfötter...även om det givetvis blir en extra utfgift så kan jag ändå avvakta lite. Väl uppe i paddocken var Campari laddad och okoncentrerad och glodde in i skogen efter älgar, många tvärnitar med efterföljande explosioner blev det men han verkade inte alltför besvärad av sin tappade sko i alla fall. Jag tyckte att han var lite tassig i höger varv men tyckte ändå inte att det var alltför signifikant. Vi avslutade efter ett mindre gräl om huruvida det var OK att springa över mig när blåsten tog tag i träden utanför paddocken...När vi kom ut på asfalten förstod jag vad tassigheten berodde på...höger framsko var lika bortblåst som mitt tidigare goda humör. Väl hemma kunde jag se att det inte såg så vackert ut och jag undrar verkligen vart sömmen skall fästas nu...Spolade rent, torkade och silvertejpade innan jag trött och less åkte hemåt väl medveten om att jag inte har nog med pengar för att sko om honom...Å andra sidan kan han inte gå barfota och han kan absolut inte jobba barfota, något han måste för att inte förvärra sina fettdepåer. Fy fan!

Senare på kvällen kom Emma och Boris på besök för att stanna över helgen och det var trevligt i alla fall! 

Ovido - Quiz & Flashcards