Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Dressyrpass

Av Lena Kyhle - 19 november 2011 22:28

Promenerade upp till paddocken för ett dressyrpass där jag bestämt mig för att försöka hålla en röd tråd, fokus låg på min sits samt Camparis reaktioner och bakben.

Det är ju faktiskt så att jag inte kan gnöla över hans form och framåtbjudning om jag inte är konsekvent och har en vettig sits.

Campari hade hygglig energi men jag fick ändå vara på honom med spöet vid de första övergångarna till trav, något han tog på ett bra sätt och bättrade sig.  Jag höll mig på fyrkantsspåret och försökte koncentrera mig på att sitta ordentligt och att strama upp mig istället för att falla framåt när Campari strulade. Det gick ändå någorlunda och jag kunde tänka lite mer på vart jag hade hans bogar och bakben, i vänster varv blir det lite öppna-tanke och i höger lite förvänd sluta-tanke, efterhand kom givetvis formen även om han var stadigare i höger.

Galoppen är fortfarande en stötesten och jag sitter gärna och tjuvhåller, precis som Campari vill...i stället borde jag rida honom framåt mot handen men det tycker vi båda är jobbigt. Tyvärr tappade jag koncentrationen på slutet vilket var himla onödigt, jag började pyssla med några höga cavaletti helt utan anledning. Jag måste hålla mitt lektionsfokus nu när jag inte har någon hjälp på backen.

Trots allt ett litet steg framåt, nu har jag lite att planera till nästa pass...Imorgon blir det vila.


 
 
Ingen bild

Mia

20 november 2011 20:53

Nu har du kommit igång med ridningen igen :) Satt härom kvällen och läste gamla rid dagböcker. Vi hade mycket skoj för oss. Var på HRK i helgen på Trail träning. Mindes all kvällsridning och de roliga Clinics vi hade =)
Har provat Cias Sadel på Rossi och den verkar vara en av de bättre nu (provade för 8 månader sedan) Vad var det för "typ"
Är det en Arab bom eller var det Showsadel bara ?
Börjar ledsna på att gnugga på i Wintecen :(
Blir det något Globen besök i år? Det var ett tag sedan vi Hejade på A Josefsson och berusade oss på lättöl :))
Ha det gott// Mia

Lena Kyhle

21 november 2011 17:53

Hej!
Ja, jag kommer nog inte att få lika kul med hästarna som förr känns det som ibland. Det var som lite enklare då av någon konstig anledning, har pratat om det där med Carin också...
Till sadeln...det är en "Crates Arabian Flower Power" 15,5 tum med arabbom om jag inte minns helt fel. Har ingen aning om de går att få tag på dem i någon större utsträckning nu men det finns säkert någon som vet.
Vad gäller Globen så blir det ett besök på mässan på fredagskvällen men några föreställningar har jag helt enkelt inte råd med. Nästa år...
Sedan vill jag rätta dig...det var faktiskt mellanöl...men vi blev bra snurriga!
Kram!

 
Ingen bild

Mia

22 november 2011 13:17

Det förklarar ruset ;) Nej det blir nog inte som förr. Men jag har kul med min häst nu också och har lärt mig älska Rossi för den han är. Fast han har en del attityd :) men den har mycket positivt med sig och har lärt sig uppskatta en kelstund. (utan att kela tillbaka)Han tar till sig träningen väldigt bra och jag längtar redan till säsongen 2012.
Men först en härlig vinter så jag kan börja träna upp lite kondition på underbart vinterväglag (väntar ivrigt) nu blir det mycket skritt arbete och Trail förstås.
Kanske vi skulle sikta på en samman strålning globen 2012 =D
Hittade några liknande på nätet så jag tror det går att få tag i en Flower Power. Ska provrida Cia´s ordentligt först.
Kraam!!

Lena Kyhle

23 november 2011 00:34

Jag älskar min farbror också...i alla fall när han behagar gå dit jag vill...
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards