Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Lena Kyhle - 1 juli 2011 20:44

Idag hade Campari använt järnstaketet på ett väldigt effektivt sätt, väldigt randig var han både här och där. Han tyckte nog att han var väl ren...

Jag sadlade i alla fall på allroundsadeln och skrittade upp på plan, Campari var lite tittig men väldigt snäll. Skrittade mest men joggade lite också, han kändes väl ändå ganska OK får jag erkänna. Pysslade inte med något speciellt egentligen, koncentrerade mig mest på att få honom lite lägre och samtidigt reagera på mina hjälper. Han lyssnade bra men som vanligt stramade han uppåt en del, nu skall jag verkligen koncentrera mig på övergångar och låg form.

Jag var ju på clinic med Adelinde Cornelissen förra helgen, en del intressanta saker som man verkligen kan applicera på sin egen ridning...till exempel sitsen...men också reaktionsförmåga och flexibilitet.

Nu skall jag bara rikta in mig på att hålla honom pigg och fräsch, antar att ridning och lite träning ingår i det konceptet.

Avslutade dagens aktiviteter med en massage på utvalda ställen, "doctors orders".

Ovido - Quiz & Flashcards