Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Lena Kyhle - 10 juli 2011 22:08

Efter jobbet var det dags för annat jobb...med Campari.

Hann plocka in honom innan det började regna med full kraft och alla andra hästar blev helnippriga, intaget av dem är nästan en historia för sig.

Jag tog mig i alla fall ut i ridhuset efter att alla blötfiskar kommit in och Campari kändes hyggligt motiverad. I dag koncentrerade jag mig på att länga överlinjen, främst på böjt spår med många varvbyten. I kombination med det jobbar jag med att fånga in hans bogar utan att "knyckla" ihop honom med handen, det skall räcka med säte och överskänkel.

I höger varv stretchar han gärna ut överlinjen men i vänster är det värre, det blir bättre när jag flyttar hans bakdel och aktiverar på det sättet. Jag tyckte att jag fick vissa resutat men jag måste nog ge det några veckor innan jag kan utvärdera.

Avslutade med lite galopp i kontrollerat tempo, sedan blev det dusch och utfodring av alla hästar som vid det här laget hade iklätt sig varsin prydlig torvkostym. Imorgon är det dags för lite jobb igen...

Ovido - Quiz & Flashcards