Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Lena Kyhle - 26 juli 2011 22:08

Idag har jag varit igång sedan nio och ändå har jag inte hunnit rida. Nu gör inte det något eftersom Fia hade jobbat lite med Campari igår och det var ett tag sedan han vilade. Han hade väl känts OK men vänstergaloppen var lite struttig, något vi måste jobba med...det sitter förmodligen i bakbenen som måste komma igång lite mer.

Idag kom i alla fall ma, pa och deras Tudor på besök. Vi gjorde en hel del ärenden på Birsta och jag pep in på både Hööks, Granngården och Grafströms för att ordna några saker. Det är synd att sakerna i Hööks-katalogen inte alltid är lika fina i verkligheten men Campari fick i alla fall äntligen sin grimma med clinchers, till bra pris dessutom. På Grafströms sparar de i alla fall inte på krutet utan har butiken full med Schockemöhleprylar...ett dressyrschabrak blev det i alla fall och så ett paket lindor. Själv skulle jag också behöva ekiperas litegranna men det får vänta ett tag.

Väl hemma så blev det blåbärspaj och hundgodis, tyvärr var Tudor inte nöjd med det utan ville ha en bit av Meja också..då fick han "a piece of me" istället och sedan var det slut på dumheterna.

Det är verkligen den enda skönhetsfläcken den underbara hunden har så det köper jag, vi får hålla ett öga på dem när han är här helt enkelt.

Sent omsider kom jag ut till stallet och insåg att jag inte orkade rida idag, Campari har ju gått en del och även om inte han behövde en vilodag så behövde jag det. Istället blev det duschning, reda ut man och svans, tvätta de privata delarna (till Camparis stora glädje), smörja och pyssla. Efter det blev det betning för hela slanten till Camparis ännu större glädje, under tiden försökte jag fota lite med mobilen och insåg nu efteråt att det dykt upp en kula på mitten av hästen...

Som vanligt underbart att umgås med prinsen som verkar uppskatta det nästan lika mycket tillbaka.

Bilder från idag:

  Håller koll på Cobra


  Tyvärr skuggar jag...


 Klöver......


    Kanske inte den mest vältränade just nu...

Ovido - Quiz & Flashcards