Alla inlägg den 19 juli 2011

Av Lena Kyhle - 19 juli 2011 21:06

Idag var det full fart ute på stallet - Ride Camp för distriktets westernryttare och många olika ekipage på plats. Tyvärr kommer jag inte att kunna kika på dem något vidare värst då jag jobbar mycket i veckan, sund för det hade varit intressant. Träffade i alla falla Cia och Mia som var nöjda med dagen, Rossi och Calle hade uppfört sig bra.

Själv tog jag en sväng i tältet för att variera mig lite, det blir mycket ridning på bana nu när skogen är så förstörd. Jag tycker i alla fall att mitt och Fias jobb börjar bära frukt, Campari börjar känns lite mjukare, jag har bättre koll på bogarna och det känns lite trevligare att rida. Idag började jag jobba lite med bakbenen, flytta inner bak, skänkelvikningar och öka volten. Skitjobbigt tyckte Campari som svarade med att bli seg som sirap men det hjälps inte, rumpan måste också mjukas upp. Efter en rejäl skrittgenomgång jobbade jag lite övergångar skritt-trav på mittvolten, nogrann att inte tangera spåret och kämpade med ytterbogen. Det gav vissa resultat och efterhand blev det bättre, förhoppningsvis är vi på rätt spår.

Efter travjobbet gick vi ut på stora planen och galopperade ett par varv, lade in några byten som inte fungerade så vidare värst så dem lägger jag nog på hyllan ett tag så att jag inte förstör dem...I vänster varv blir galoppen lite struttig så den kräver lite mer jobb, exakt vilket har jag inte räknat ut än...

Avslutade sedan och skrittade av, väl inne blev det massage och dusch. Jag är inte 100% nöjd med hans ben men han känns OK så jag försöker att inte hetsa upp mig...

Kände mig ändå ganska nöjd med dagen.

Ovido - Quiz & Flashcards