Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Lena Kyhle - 6 juli 2011 21:03

Hade kvällsstallet idag så jag passade på att rida i anslutning till det. Varmt var det och utebanan är stenhård igen så jag valde att vara i ridhuset, svalt och alldeles nyharvat.

Campari var såklart lite påverkad av värmen men inte värre än att han orkade jobba lite, slö var han väl inte direkt men visst blev han varm.

Försökte koncentrera mig på övergångar skritt/trav och formen under dessa. Min sists funkar inte bra just nu, jag bara känner efter och koncentrerar mig på hur Campari rör sig hela jäkla tiden. Sannolikheten att han rör sig bättre om jag sitter illa är ju inte så värst stor...

I alla fall så tycker jag att skritten funkar bättre nu, formen tar sig och jag kan reglera tempot. Traven är det lite sämre med men övergångarna ger vissa resultat, jag är lite för försiktig just nu men jag skall bättra mig. 

Det jag har lite svårt med är hans bogar, i höger varv drar han sig mot väggen och vill inte lämna den för allt i världen. Därför är det förbjudet att rida på spåret för närvarande, i alla fall tills jag har fått kontroll över hans framdel.

Jag avslutade när han lossnade lite, gick ut och skrittade av och matade hästarna.

Ovido - Quiz & Flashcards