Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Måndag..

Av Lena Kyhle - 26 mars 2012 20:06

Jag måste hitta något sätt att motionera Campari på utöver ridningen och det är inte så lätt, särskilt inte när skorna sitter så dåligt. Idag tog jag i alla fall upp honom i paddocken för longering helt utan inspänning, helt enkelt för att få honom att hitta form och balans själv. Han är ju ingen vacker syn i början och nu är han dessutom så pass fet att det stör både honom och mej, det råder ju knappast något tvivel om att det hänt något med hans ämnesomsättning...Jag provar nu att sänka silaget ytterligare ett antal kilo...kan tänka att det spirande vårgräset gör sitt till också. Han fick i alla fall mjuka upp sig i sin egen takt och sedan körde vi lite växlingar mellan trav och galopp. Visst kom han igång men något riktigt driv hittade vi inte, dock var han väldigt lydig och lyssnade fint vilket ju var trevligt. Påtagligt loj efteråt vilket indikerar...kass kondis. Jag får börja så här och sedan köra intensivare pass, han måste komma igång nu annars står nog katastrofen bakom dörren..

 
 
Ingen bild

Mia

27 mars 2012 11:32

Har också släppt lös lillkillen min i paddocken i helgen :))
Han ville gärna röra på sig då han väl lyckats slita sig från grässtråna vid kanterna. Vackert?? Både ja och nej men djävligt kul hade vi =D Bröt hans väg och han gjorde riktigt fina rollbacks :D

Lena Kyhle

27 mars 2012 18:49

Kul att du vill ha en häst som vill kubba runt...Campari är mest bara en gloendes dammsugare för närvarande! Tror att jag skall sälja honom som handikapphäst...
Dessutom är ju jag den mest mesiga ägare ´som finns...han får typ göra vad han vill för han är ju såååå snäll.
Lurad!
Hare och passa på att njuta av vårsolen!

 
Ingen bild

Cia

27 mars 2012 12:42

Hej! Ja det är ju alltid bra att variera träningen men tyvärr är jag själv lite dålig på att longera eller tömköra Calle. Lite kanske för att Calle gärna blir så speedad vid galopp på lina och jag blir så rädd att han ska göra illa sig då. Skritt och trav går ju bra och jag är medveten om att problemet inte försvinner om man inte försöker jobba med det. Hörde att du få jobb i sommar, Grattis! även om det kanske inte är så roligt att jobba när andra är lediga...Kommer ni uppåt någonting i sommar? Skulle ju vara kul att ses. Men du kanske tänker ha någon stor fest typ i maj eller så ;)så man kanske får hälsa på. Vi hörs kram/cia

Lena Kyhle

27 mars 2012 18:46

Jag har ju (o)turen att ha en ganska lat och sävlig häst så det går lugnt till när vi longerar men jag har ju varit i samma situation som du och det är inte så kul när de far omkring...Just nu skulle jag önska att Campari var lite busigare men han är helt klart lite påverkad av sin sjukdom nu när vårgräset tittar fram..
Vad gäller jobb så är jag otroligt glad över att få börja på Strömsholm och i nuläget gör det inte ett dugg att jag jobbar över sommaren, tänkte bita mig fast där över vintern också!
Ni är så välkomna ner och maj är ingen dålig månad att dra en fest på..vore ballt om vi kunde sammanstråla allihopa! Här finns grill på gården som värsta villaträdgården så käket är fixat!
KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards