Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Lena Kyhle - 10 februari 2011 20:26

Jag har nu lagt upp filmerna på Crusse med mera i länksamlingen på höger sida. På det viset behöver man inte söka runt i bloggen för att hitta gamla videoklipp igen om man nu mot förmodan skulle vilja kika på dem igen...  

Av Lena Kyhle - 10 februari 2011 20:09

Idag blev det lite blandat för och med Crusse eftersom mamma var på besök. Han fick lite provmassage medan jag mockade, givetvis lös i gången som den lydiga pålle han är. Eftersom han stod still så utgår vi från att han uppskattade det!

Efter det blev det en lång session i gången då jag hängde och bankade igenom hela honom. Jag avslutade med att sätta mig på honom barbacka i grimma...han funderade nog på vad jag gjorde men stod still och väntade på sitt beröm. Vet inte om mamma fick med det när hon filmade, vi får se.

Efter det sadlade jag och vi gick ut i ridhuset för mera träning. Vi har ju bara varit i tältet och gjort hängövningar så nu var det ju stårt att koncentrera sig här för Crusse...Men jag körde på tills jag kunde hänga ordentligt utan att han rörde sig, tog dock lite tid idag pga lite störningar (som ändå bara är bra). Han är väldigt accepterande när det gäller nya hästar som dundrar omkring, då är det värre med alla spöken som varken hörs eller syns.

Avslutade med lite linlöpning med ordentlig inspänning för första gången. Skritt, trav och galopp i båda varven utan några jätteproblem. Efter det var Crusse ganska trött men också väldigt nöjd, på med täcke och ut i hagen med lunch.

Imorgon repriserar vi! 

Ovido - Quiz & Flashcards