Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Lena Kyhle - 18 februari 2011 21:23

...som började med ett härligt prov i Företagsekonomi! Interimsfodringar och räkenskapsanalyser, ett inkuransavdrag som jag helt glömde bort och lite annat smått och gott. Hem och ta en långpromenad med Bolson, passade på att klappa om min favorittravare i hagen på Bergsåker. Har ingen aning om vad det är för något men det står Check In Blågul på grimman och den är väldigt söt, svart med en stor stjärn och sådär lite lagomt försiktig. Lite läsning och en lur på det och sedan var det dags att åka till stallet...i denna förbannade kyla. Mina fingrar håller på att ramla av när jag mockar, härligt med uteboxar den här årstiden. Silaget fryser, vattenhinken går att dricka ur under en timme sedan är den en 10 kilos isbit osv osv. Men Crusse går det ingen nöd på, han har täcke nu dessutom, som jag kan ta på och av när han står lös! Med det inte sagt att han inte är rädd för det men han blir bättre och bättre.

Vi tog en longeringssväng i ridhuset idag och Crusse var piggare än vanligt. Dessutom kom det in folk och byggde hinder så det spetsade till honom lite extra. Mig gjorde det inget som bara kunde glädjas åt min lydiga dressyrhäst som visade upp sin rytmiska och aktiva trav. Hans galopp lämnar jag utan kommentar idag men traven kommer att bli fin, smidig samtidigt som den är kraftfull och dessutom bekväm att sitta i. Sådana här dagar kan jag bara tycka om min fina häst men det är viktigt att jag bara tar det dag för dag, annars skulle jag nog bli tokig!

Kvällen avslutades på Puritos rygg där jag väl gjorde ett hyfsat jobb idag. Han var lite kantigare idag men fortfarande hyfsat mjuk och fin, galoppen tycker jag att vi fixade bra. Det blev lite jobbigt på slutet och han kändes inte riktigt genomriden men jag får vara nöjd, han går ju inte bättre än vad jag rider..Själv skärpte jag upp sitsen mot slutet men annars är det där det brister mest, flåset och timingen sitter i hyfsat.

Nu skall jag äta chips och dricka vin, nåde den som stör mig!!

Ovido - Quiz & Flashcards