Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Lena Kyhle - 15 februari 2011 21:08

Gick upp till tältet idag igen trots att jag märkte att Crusse inte var så himla imponerad, jag lovade honom roligare sysslor i helgen. Jag hade på mig så förbaskat prassliga byxor i kylan så jag hoppade över klängandet idag, dessutom tror jag att jag hade spräckt dem med mina ekvilibristiska övningar.

Vi gick över lite hinder, Crusse tvingades att gå över ett par UTAN att jag gick före och det var ju lite läskigt förstås...   Sedan jobbade vi på lina och det verkar som att han uppskattar det mer än dubbellongering. Kanske att jag får koncentrera mig på raka spår när jag tömkör och jobba volter med longeringen. Han hade betydligt bättre bjudning idag så det tolkar jag som något positivt i alla fall. Han såg ganska mjuk och fin ut och var superlydig i övergångarna. Jag höll dessutom snattran...most of the time...  Avslutade med lite galopp i båda varven, nu var höger bäst...folk säger ju att det är bra när de byter sida men vad vet jag. Hittade lite nya "triggerpunkter" vad gäller prasselskräcken och jag tycker att jag börjar nå ned till pudelns kärna. Med det inte sagt att problemet är löst men jag kanske slipper fler obehagliga överaskningar på ett tag.

Nu blir det vila imorgon och pluggande för mig, vi har nämligen prov igen på fredag...oväntat??

Ja just det, Crusses man ryker nog snart. Han skall nog inte se så ovårdad ut och cobar skall egentligen ha en dryg handsbredd, dessutom har han en ganska snygg hals att visa upp! Undrans om han blir rädd när högersidans gigantiska skygglapp försvinner??

Ovido - Quiz & Flashcards