Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Lena Kyhle - 2 februari 2011 22:36

Här kommer en film från helgens tömkörning.

Det var första gången på töm i ett fullstort ridhus och första gången jag bad om galopp så trots att det ser lite småtrist ut så känns det OK. Som jag nämnt tidigare så önskar jag att Crusses hals skulle vilja välva sig lite både sidledes och horisontellt...men med den enkla tömsättningen så är både han och jag lite låsta. Jag har börjat med ledande töm nu vilket fungerar hyggligt och det är nog där jag måste fortsätta nu...sedan var det ju det där med skit bakom styret...men jag försöker göra mitt bästa.  



 



Av Lena Kyhle - 2 februari 2011 20:59

Det var det som stod på schemat idag. Jag var trött efter prov och övrig skola så Crusse fick nöja sig med det.

Vi gick längs vägen ned mot AMU och både mötte bilar och blev omkörda, Crusse var lite på tårna men uppförde sig bra. Helt vansinnigt rädd blev han för en snöhög med grus, dvs en tvåfärgad snöhög. Då var han nästan på väg hem utan sin matte men det gick bra och sedan kunde vi hälsa på gruset.

På vägen hem mötte vi en lastbil med släp vilket förvånansvärt nog gick bra, han är inte sådär jättepåverkad av trafik skönt nog. Bara det finns plats nog så går det bra.

Sedan strosade vi runt ridhuset litegrann och hälsade på presenningarna. Överallt där Crusse har varit finns det alltid lite spår av müsli, han kommer nog bli fåglarnas favorit...Efter detta lätta arbete blev det boxen för Crusse och soffan för mig, imorgon blir det jobb igen.

Ovido - Quiz & Flashcards