Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Lena Kyhle - 19 februari 2011 21:57

Jag får erkänna att det i mailet från Kings stod 50% på allt i butiken...så jag borde väl inte känna mig lurad ändå. Det är ju inte jag som bestämmer vad som skall finnas i butiken på rean...fast jag måste ändå erkänna att jag inte riktigt kände igen sortimentet.  

Av Lena Kyhle - 19 februari 2011 21:25

Kanske att jag är något på spåren och äntligen börjar komma rätt? Den som lever får se.  

Morgonen började med att jag åkte till Kings, eller Equeen som det väl heter. De skulle ha halva priset i hela butiken...jag brukar ju inte gå på sådant men jag hade fått ett VIP-mail att det var på det viset. Föga förvånad så såg jag att halva butiken var bortplockad när jag kom dit en halvtimme in på VIP-rean. Mest bara skräp kvar...jag hittade dock några bett av intresse men de "hade de inte hunnit ta bort" så de var på fullpris...  

Smart att locka halva stan till butiken med ett sådant lockrop men jag vet inte riktigt om man vinner så mycket på det i långa loppet. Lite täcken hade man nog i och för sig kunnat fynda men det har jag ju tyvärr inte nytta av. Nu kom jag undan med ett billighetsträns och två bett (till fullpris) så jag slapp bränna så mycket pengar i all fall.   

Som tidigare handelsanställd vet jag hur tråkigt det är att folk bara vill ha REA hela tiden men man behöver väl inte luras för det. Skriv då att det är halva priset på delar av butiken = ingen känner sig lurad. Själv är jag glad för att jag inte åkt från typ Stöde, då hade jag nog blivit lite tjurig.  

Nåja, vi tog en iskall promenad med Bolson istället som verkar helt obekymrad av vädret. Efter det köpte jag Napoleonbakelser och sedan åkte vi hem till värmen.

Efter lite vila och skid-TV så bar det ut till stallet med en bil som inte riktigt vill hålla värmen. Jag tänkte måla lite hinder jag men allt var precis klart när jag kom dit, hinderparken kommer att bli VÄLDIGT fin måste jag säga. Resten av tiden väntade jag på Annika som skulle hjälpa mig med lite ridning.

Det var upptaget i ridhuset men vi fick komma in en sväng som tur var, tältet är både kallt och lite vanskligt i kylan. Crusse var lite vaknare än vanligt i stallet men uppförde sig, jag jobbade en det från högra sidan idag och det tycker han är superknepigt. Successivt blev det bättre och det är bara att jobba vidare. Dock börjar godisbelönandet balla ur en aning så det har nu införts restriktioner!  

I ridhuset var Crusse mer avspänd idag och Annika satt upp i princip direkt. Vi hade inga direkta problem förutom att hon och sadeln glider som en smörklick på en het potatis, Crusse är aningens bred över ryggen...Dessutom placerar han över henne i höger varv där det är jobbigare. Vi knallade runt i en tio minuter, Annika styrde lite, Crusse bjöd bättre idag och ställde inte lika många frågor. Fast han var väl inte hundra nöjd i höger varv...Bara att jobba på.

Efteråt täckade jag honom lös utan ett enda ryck, nu får han ha täcke ett tag så att rutinen sätter sig. Andras täcken är fortfarande lika läskiga..

Ja just det, Crusse fick sin efterlängtade promenad ut i skogen innan ridturen, han fick sällskap av Cobra men var ändå inte riktigt tillfreds. Det gömmer sig många spöken där...

Ovido - Quiz & Flashcards