Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Uppsittning på sporthästen

Av Lena Kyhle - 17 februari 2011 18:48

Crusse verkade ha övernattat bra med sin nya sportiga frisyr och han var som vanligt mer än gärna med på nya äventyr när jag hämtade honom i hagen.

På med sadel och träns och ut i ridhuset tillsammans med Annika som var provkanin för dagen. Vi gick runt först och sedan hängde jag lite som vanligt, Crusse stod verkligen blick still och koncenterade sig...kanske mest på kelstunden som alltid kommer efteråt. Sedan fick Annika sitta upp vilket gick utmärkt och jag ledde runt dem i båda varven ungefär 10 minuter. Crusse är lite misstänksam i början men slappnar sedan av mer och mer och i takt med det sänker han nacken och jobbar med hela kroppen. I höger varv är han betydligt mer spänd men det är inget mer att göra än att träna, träna, träna. Han är valken blind ellet halt utan bara skraj och osäker, lite som någon som trevande skriver med fel hand. Inga incidenter alls så jag hoppas att det fastnade ordentligt i hans minihjärna.

Sedan gick vi in, Crusse fick täcke på sig och gå ut i hagen med lite mat. Han äter silaget sämre nu trots att det är helt OK, kräsmage!

Efter ridningen skjutsade jag hem Annika, eller så nära hennes hem jag kom med Pac-Man i sommarskor...Jag stannade i Ljustadalen och tog en promenad med Bolson upp mot kyrkan, väldigt fint men lite kallt. Sedan bar det hem och jag MÅSTE plugga hela kvällen trots att jag bara vill läsa PD James och sova.

Jag hoppas att vi kan köra några till uppsittningar i helgen, det vore välbehövligt! 

 
 
Ingen bild

Cia

18 februari 2011 12:50

Hej! Jag följer dina förehavanden med spänning även om jag är dålig på att ge feedback. Sorry! Skulle gärna vilja se hur han ter sig i sin nya frisyr :)Ser säkert städat ut men inte lika charmigt ;)Calle och jag kämpar på och han är för det mesta riktigt trevlig nuförtiden men galopperna blir lite busiga o vilda ibland. Sneglar lite avundsjukt på Rossi som har en helt annan galopp...lugn och mera markbunden...då han inte brallar förstås :)Calle tycker att Rossi är hemskt uppkäftig när han far omkring och kickar och skulle gärna vilja sätta honom på plats! Hoppas att provet gick bra, vi hörs och syns förhoppningsvis snart.

Lena Kyhle

18 februari 2011 21:23

Du är förlåten, jag är inte heller så himla bra att ge ljud ifrån mig..
Crusse trivs bra i sin nya frisyr men han hade fått ha kvar sin man om den var så där fin och rak som Calles. Crusses var liksom som ett enda afrokrus...han såg lite för vildvuxen ut även om det hade sin charm.
för övrigt skulle säkert han också vilja tukta Rossi lite, när det gäller sådant har han minsann sprutt i bakbenen!
På tal om galopper så skulle ni ju ta en titt på våra...tur att de bara är på lina än så länge för jag skulle då inte vilja sitta ovanpå..
Ha det bra så hörs vi snart!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards