Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Lena Kyhle - 8 maj 2011 21:26

Idag tog vi ett pass uppe på uteplan.

Jag tänkte mig att vi skulle jobba lite bommar och möjligtvis ta oss ett extremt lågt skutt, allt för att se om sadeln låg på plats. Campari var ganska loj i värmen så jag fick upplysa honom om att det faktiskt var arbetstid ett par gånger, dessutom var han väääldigt uppmärksam på allt utom mig. Trots det var han rytmisk och hittade låg form ganska snart, nu måste jag bara börja aktivera honom i den formen så att han inte blir framtung. I höger varv fixar vi det ganska bra men i vänster vill han gärna ha tygeln som stödhjul. Övergångar och flytta rumpa är hemläxa för närvarande...och så min ständiga position då såklart. Jag måste dessutom börja jobba lite galopp nu för den har kvalitetsförsämrats efter min slöa ridning första tiden.

Trots att vi kanske inte riktigt var igång ordentligt så skuttade vi ett par extremt låga hinder, de som känner mig förstår nog hur låga de var. Det var allt annat än vackert men Campari gjorde sitt bästa för att ta mig på allvar och skuttade snällt.

Nu blir det ett par dagars skritt då jag petade i honom en avmaskningsspruta efter ridning, kanske kan det få honom att sluta skava av svansroten...inte för att jag tror att han har mask men då har jag försökt i alla fall...

Ovido - Quiz & Flashcards