Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Lena Kyhle - 21 maj 2011 22:16

Idag fick Campari, efter moget övervägande, gå ut i hagen.

När jag kom ut såg allt ut att vara som det skulle, lugn, fin och lortig häst. Betade honom ett tag och lade om foten som tyvärr inte visar något spår av en böld som kommit ut. Lite varm var han i hoven idag men han gick ganska bra så han verkar inte ha så ont. Tyvärr tycker jag att sträcksenan på andra benet ser lite mysko ut men det borde inte ha något med avlastningen att göra...Kanske bara ytterligare ett sätt att göra mig fundersam och olycklig. Han var i alla fall varken öm eller varm så det kanske bara är en bagatell, fast någon sådan har jag aldrig råkat ut för hittills. När jag pysslade med hovbandaget blev vi lite ovänner, jag tror att vi båda är ganska less på det här nu. Vi behöver få lite trevligare rutiner igen, kanske på måndag. Jag tänker då inte ta ut en enda pryl i förskott kan jag lova!

Men jag skall vara ärlig, han är fantastiskt snäll och förtjänar inte ovett bara för att han är orastad!

Jag tror att jag måste ta mig en funderare över ett och annat.

Ovido - Quiz & Flashcards