Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Lena Kyhle - 16 maj 2011 20:55

Campari stod inne på box idag, jätteduktig och lugn var han. Jätteont i sitt ben har han, till och med lite hö var lämnat...inte bra.

På kvällen kom hovis och klämde på hoven, lokaliserade ett extra ömt område och karvade lite. En liten skvätt var kom ut men gången ledde inte till någon riktigt stor böld. Därför lade jag ett högst amatörmässigt våtvärmande omslag och ställde in en ännu haltare häst i boxen, utan sko var han nästan totalt handikappad...Jag håller verkligen tummarna för att detta är en böld, annars har han alldeles för ont...mitt modershjärta gör väldigt ont just nu men jag får tänka på att han är en häst som lever i nuet. Fortsätter hans onda så får jag nog börja ge hö i nät så att han inte behöver hänga över frambenen.

Till råga på allt så måste jag börja jobba redan nu vilket känns superpissigt när jag bara oroar mig över hästen hela tiden...Stackars hjärtat.

Kommer inte den här bölden ut inom de närmaste dagarna så måste jag ta in honom till kliniken...herregud!

Ovido - Quiz & Flashcards