Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Lena Kyhle - 30 maj 2011 19:31

Idag blev det en sväng i ett väldigt varmt tält. Campari var arbetsvillig och pigg, verkade inte känna av någon stelhet direkt. Jobbade mycket raka spår i skritt och långsam trav, försökte få övergångarna att sitta men det är svårt. Hade låg tömsättning vilket fick upp Camparis rygg men den låste honom lite så jag höjde den på slutet. Då släpper han ryggen i stället men det blir lättare för mig att kommunicera. På volt fungerar det utmärkt med hög töm, då sänker han sig självmant och jobbar med kroppen. Lyckades med att lägga in ett byte på töm också...det var då första gången.

Jag tryckte på lite på slutet och han ser ganska fin ut. Eller rättare sagt, han ser jättefin ut, mjuk och rytmisk med aktiva bakben. Jag lägger in en liten brasklapp ändå för jag är inte 110% nöjd än, om det är inbillning eller inte låter jag vara osagt...I vilket fall som helst så rör han sig med glädje nu och har ingen handbroms i, jag får vara nöjd med det just nu. För två veckor sedan kunde han knappt gå...

Efteråt blev det betning och linimentning, jag tycker att benen är hyfsade nu men jag vill mer.

I dagarna blir det skoning och lite vila, förhoppningsvis tar han igångsättningen på ett bra sätt.

Ovido - Quiz & Flashcards