Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Lena Kyhle - 19 maj 2011 20:57

Jag åkte ut två gånger idag också men lunchade nog på stallet mest för att komma från jobbet en stund.

På eftermiddagen möttes jag av en ivrigt gnäggandes Campari som mer än gärna ville ut och kolla nattens tillväxt av gräs. Han är betydligt rörligare nu och till och från är han ren i skritten, finns en sten eller ett gruskorn i sikte blir han dock snabbt halt...klassiskt ömfotad alltså. Jag vågar inte riktigt lita på att allt kommer att bli bra ännu men det går åt rätt håll. Vi spatserade i alla fall till AMU där det fanns en liten äng med gräs. Vi stod där knappt en timme medan Campari åt och åt, jag har aldrig sett en häst som äter så smidigt med bett som han gör. Till slut gick vi hem igen och lade om tassen som blir svalare och svalare, benet är dock fortfarande svällt men det blir bättre efter att han rört sig lite grann. Framför allt verkar han vara på bättre humör och uppföra sig som han skall igen, kanske aningens laddad...han blev totalskraj för några grejor på stallgången som helt tydligt skulle äta upp honom!

På måndag kommer hovis och slår på skon, tills dess blir det hovbandage, kanske hagvistelse i helgen om vädret är bra.

Som vanligt är det superkul att hänga med Campari trots att man inte får rida, en välbehövlig paus från all dårskap i mitt liv just nu!

Ovido - Quiz & Flashcards