Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Lena Kyhle - 13 maj 2011 17:45

Varför drabbas jag alltid av en massa bekymmer med hästarna jämt?? Jag försöker verkligen ta hand om dem på bästa sätt och dessutom är jag utfattig för närvarande = vill ännu mindre åka till veterinären!

Campari har varit tjock i några lymfknutor mellan ganascherna, hur länge vet jag inte riktigt. Jag kände det för några dagar sedan men han kan säkert ha haft det längre, han kanske hade det när han kom...I alla fall så ha de satt rejäla griller i mitt huvud minst sagt, de är ömma och svullna men han har absolut inte några andra symptom. Ingen feber, ingen hosta, inget snor, vare sig gult, grönt, vitt, tunt eller tjockt, han är pigg som en mört och verkar inte alls påverkad. Han har inga problem med munnen, jag har öppnat och tittat, känt, luktat och äter gör han som en typ en häst... Vad gör man då? Åker till veterinären som jag gjorde med ögat, visar upp det, åker hem och blir fakturerad......800 kr utan att de lagt handen på hästen. 

Missförstå mig inte, givetvis skall man åka till veterinären när hästen är sjuk men vad gör man när man är förbryllad och fundersam?? Man får väl avvakta en vecka, som jag tänker göra nu.

Ögat börjar i alla fall bli bättre och han är varken halt (peppar, peppar) eller har kolik (peppar, peppar) så jag skall väl inte klaga, jag bara undrar VARFÖR DET ALLTID SKALL VARA NÅGOT som oroar mig och stör min hjärna!!!

Glöm det nu, Campari och jag tog en skrittis tillsammans med Cobra och Emma rakt ut i skogen. Det var riktigt skönt med pigga och glada hästar! Sadeln åkte lite bakåt men håller sig ifrån manken, jag skall skritta ut i min egen också bara för att dubbelkolla. Vi klättade både upp och ned idag så den låg väl hyggligt på plats i alla fall.

Avslutningsvis bara för att tydliggöra: Campari har INTE kvarka!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards