Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Betraktelser

Av Lena Kyhle - 29 maj 2011 23:12

Ganska trött är jag på idiotiska människor.

Med det menar jag inte de klassiska idioterna man läser om i tidningen, som gör hemska saker som man ojar sig över. Pedofili, vanskötsel av djur och andra hemskheter är ju väldigt politiskt korrekt att äcklas av - inget konstigt med det. Själv äcklas jag än mer av alla runt omkring mig som uppför sig idiotiskt, dem kommer man inte undan hur man än bär sig åt.

Min stora förbannelse här i livet är att jag har så oändligt svårt att tala om för de här människorna hur idiotiska jag tycker att de är, konflikträdd som jag är. "Tänk om jag uppfattas otrevlig och ouppfostrad"...av en idiot. Ja, det vore ju hemskt!

Jag tänker inte ens avge ett löfte om att jag skall börja säga ifrån för det skulle bara vara en stor lögn, jag kommer att fortsätta tiga väluppfostrad som jag är.

Det jag däremot tänker göra är att börja ventilera, en klassisk envägsventilering...bara till för mig. Den här bloggen skall sluta vara politiskt korrekt, från och med nu så skall skiten ut. Kan jag inte säga det så kan jag i alla fall skiva det, konflikträdd eller inte.


Till att börja med kan jag meddela att de flesta av er nog knappt vet någonting om mig...om just mig. Ni vet nog mest bara det som syns utåt och det är inte riktigt sanningen om jag skall vara ärlig.

Dramatiskt kan det låta och det kanske det är, fast ganska vanligt skulle jag tro..vem fan är sig själv i alla vardagliga situationer. 

Och nej, jag är inte perfekt själv, långt ifrån....men det är jag övertygad om att andra ventilerar på andra sätt som jag inte tar del av. 

Ännu en sak ni inte har en aning om, jag funderar VARJE dag på varför jag inte är en bättre människa, tyvärr har jag inte bruksanvisningen för det än och jag tror faktiskt inte att jag kommer att hitta den heller. Kanske kan ni icke konflikträdda människor tala om för mig hur jag skall göra, för ni har säkert talat om för någon annan hur jag borde vara..eller? 


 
 
Ingen bild

Mia

30 maj 2011 15:04

Var den du är. Alla är vi väl lite idioter ibland och som man brukar säga..."även solen har fläckar" :)

Lena Kyhle

30 maj 2011 19:31

Ja, du ser nog mest bara mig i alla fall om det kan vara till någon glädje!

 
Ingen bild

Cia

31 maj 2011 12:37

Att kommunicera med varandra är väl just det svåraste som finns...Det "jag" försöker framföra är väl kanske inte alltid hur "du" uppfattar det beronde på ordval, kroppsspråk, dagsform, vad man har med sig i "bagaget" mm. Vi tolkar in så mycket mellan raderna. Så i andras ögon är man väl alltid någon gång under bekantskapen en smärre "idiot". Konsten är kanske att våga vara den man är men vara lite ödmjuk inför sina egna fel o brister...

Lena Kyhle

31 maj 2011 23:19

Ja, det är ju svåra saker det där. Särskilt när man jobbar i den branchen jag gör, inte mycket Lena som kommer fram där inte...Eller på ett sätt gör det ju det, som sagt är det svåra grejer...

 
Ingen bild

Cia

3 juni 2011 11:14

Ja jobbet är ju en sak...där får man väl ofta lägga band på sig och inte alltid säga vad man tycker och tänker. Privat är väl en annan...

Lena Kyhle

3 juni 2011 20:57

Ja, det är ju inte lätt jämt om man säger så...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards